Sjezdy z Kopaniny

7 tipů pro nejlepší trasy na koloběžkách

Sjíždět z kopců a kochat se krásnými výhledy do Českého ráje je zážitek. Připravili jsme pro vás informace o trasách, které vedou z Chaty Kopanina do malebného údolí Jizery. Budete projíždět přes přírodní park Maloskalsko. Prosíme, respektujte přírodu a vše, co nám dala. Jedině tak ji udržíme i pro další generace. Děkujeme.

1. Kopanina - Frýdštejn - Voděrady - Bartošova pec - Dolánky

Sjezd "po modré" vede po asfaltu s nádhernými výhledy do Českého ráje. Z Kopaniny jedete směr Frýdštejn a hned při první zastávce, kdy budete míjet Madlovou horu (650m n.m.) uvidíte až na Trosky. Pokračujte do obce Frýdštejn a cestou můžete navštívit zříceninu pohádkového hradu Frýdštejn ze 14. století. U kapličky pokračujte po modré směr Voděrady, dále Horky a Ondříkovice a odsud prudkým sjezdem až na Bartošovu pec. Tady se určitě zastavte u pseudokrasové vývěrové jeskyně. Jde o 30m dlouhou puklinovou chodbu, která je zaplavená vodou. Odsud už je to snadné. Klidným vazoveckým údolím pojedete až do Dolánek u Turnova, kde v Kempu Dolánky vracíte koloběžky.

*Náš tip: Zastavte se u Bezednice. Kruhová tůň, na jejímž dně se víří písek, je spojena s tajemnou pověstí...

2. Kopanina - Sněhov - Malá Skála/Žlutá plovárna

Sjezd "po červené" vede po silnici z Kopaniny směrem na Dalešice, kam ale nedojedete. Dáte se doprava na Malou Skálu a po silnici budete sjíždět kolem osady Sněhov. Po levici postupně spatříte krásné výhledy na Ještěd, Krkonoše a Suché Skály. Na závěr přejedete lávku přes Jizeru v obci Malá Skála. Koloběžky vracíte na Žluté plovárně, kde můžete rovnou skočit do Jizery a zaplavat si v klidné vodě nad jezem.

*Náš tip: Zastavte se Kaple Svatého Vavřince. Na její výzdobě se podíleli akademičtí malíři Vladimír Komárek, Josef Jíra i výtvarnice Milena Baudysová.

3. Kopanina - Frýdštejn -Malá Skála/Žlutá plovárna

První úsek je shodný s trasou č. 1. Z Kopaniny jedete směr Frýdštejn a hned při první zastávce, kdy budete míjet Madlovou horu (650m n.m.) uvidíte až na Trosky. Jeďte do obce Frýdštejn, kde u Kapličky Krista Trpitele pokračujete dlouhým sjezdem "po žluté" až do Malé Skály.

*Náš tip: Navštivte zříceninu pohádkového hradu Frýdštejn ze 14. století. Z vysoké válcové věže se rozhlédnete do širokého kraje a nebudete litovat.

4. Kopanina - Frýdštejn - Záborčí - Bukovina - Dolánky

První část trasy vede po modré a žluté, tedy shodně jako trasy č. 1 a č. 3, ve Frýdštejně u kapličky se dáte doprava a "po fialové" pokračujete směr Záborčí. Odsud se dostanete až na hlavní silnici směr Turnov, po ní ale pojedete jen pár metrů a brzy odbočíte na Zlatou stezku Českého ráje směr Bukovina. Tady velmi opatrně přes silnici, auta zde jezdí svižně. Pokračujete po fialové až do Dolánek u Turnova, kde v Kempu Dolánky vracíte koloběžky. Při tomto sjezdu vás neminou výhledy na Suché skály, Zbirohy a Sokol.

*Náš tip: Cca po 4 km navštivte skalní město Maloskalská Drábovna. Najdete zde archeologické naleziště z mladší doby kamenné i zbytky středověkého hradu. Do skalního města vstupujte bez koloběžky, tu nechejte zamčenou před ním.

5. Kopanina - Mukařov - Líšný - Malá Skála/Žlutá plovárna

Horní část úseku je shodná s trasou č. 2. Ještě před Sněhovem odbočíte na Mukařov, odsud pojedete dlouhým sjezdem do údolí až narazíte na silnici, která vede z Železného Brodu směrem na Malou Skálu. Po levé straně budete mít řeku Jizeru a po chvíli z této silnice odbočíte na most, který vede do obce Líšný. Hned za mostem se dáte doprava na cyklostezku Greenway Jizera a ta vás podél řeky povede až ke Žluté plovárně. Tady vrátíte koloběžku.

*Náš tip: Zapádlujte si z Malé Skály do Dolánek. Kánoe si můžete rezervovat společně s koloběžkami. Z Maloskalského přírodního parku tak zažijete mnohem více.

6. Dolánky - Křížky - Malá Skála - Líšný nebo obráceně

Tahle delší trasa není sjezdem, ale bude se vám líbit. Povede vás údolím po cyklostezce Greenway Jizera, kde moc kopců nepotkáte, ale za to se krásně projedete.

*Náš tip: Hned v Dolánkách můžete navštívit Dlaskův statek nebo se občerstvit v bistru, které patří ke Kempu Dolánky. Cestou z Malé Skály do Líšného se zastavte u Haenkeova pomníku, který zde stojí více než 200 let. Tadeáš X. P. Haenke jako první v Čechách vypustil horkovzdušný balón a stojí za ním řada dalších objevů.

7. Kopanina - Žlutá plovárna

Sjezd pro zkušenější koloběžkáře vede různými cestami, které se mohou vzájemně potkávat v lesích nad Malou Skálou. Můžete projíždět osadou Bobov či Vransko pod Kopaninou.

*Náš tip: Objevte pomník skokanského můstku u horní cesty z Bobova na Frýdštejn. Skokanský můstek byl v letech 1942-1953 tím největším v naší zemi.

rezervace koloběžek

Kolobezky_sjezdy Sjezdy-z-Kopaniny_koélobezky Kolobezky_sjezdy-z-Kopaniny Kolobezky-Trasa-z-Frydstejna

Pro zakoupení vybavení a dárkových poukazů navštivte náš eshop.        eshop